Når du ikke vet hva du skal si, kan du alltids fylle på med prioriteringer og lidenskaper blandet sømløst sammen.
Det er så pussig. Ingen, absolutt ingen, har glede av tekster som lyser corporate BS. Likevel fortsetter merkevarer som burde visst bedre, å dele gørret på nettsider, i nyhetsbrev og i sosial medier.
Det enkle er ofte det beste
Gode tekster kan bygge opp og bryte ned. Tekster kan løfte, engasjere og provosere. Med gode tekster kan du vekke oppmerksomhet og trekke leseren inn i innholdet.
For snart ett år siden etterlyste designer André Nymoen stillhet i støyens tid. På samme måte som god design skal dekke konkrete og faktiske kundebehov, trenger vi gode tekster for å bli inspirert, lære noe nytt og kanskje til og med kjøpe et produkt eller søke på en stilling.
Tekster som «driver industriens vekststrategi gjennom innovative tilnærminger» forteller oss absolutt ingenting (bortsett fra at du har en ansatt som ikke kan skrive). Corporate BS koster mer enn det smaker. For driten skal jo faktisk både skrives og vedlikeholdes.
Skriver du «sømløst» og «neste generasjons løsninger» i samme nyhetsbrev? Da sikler min digitale søppelbøtte på e-posten din. Come to mama.
Omstillingsreisen til din virksomhet i den nye samarbeidsæraen
Får du ikke til å skru av BS-filteret? Skriving er et håndverk, og alle kan bli flinkere til å skrive. Kom deg på skrivekurs, eller la en ansvarlig voksen fra et velrenommert innholdsbyrå skrive for deg.
Hvis du ikke gir deg, så vit at jeg vil avbestille eller unngå all kommunikasjon fra deg i all fremtid, eller i hvert fall til du har skjerpet deg. Og jeg har mange med meg.
Hilsen anonym tekstdoktor, som utrustes, utfordres og påvirkes på effektive, nye måter av morgendagens løsninger i dag
PS: Jeg holder gjerne skrivekurs hos deg. Da er jeg gjerne litt snillere enn dette. Men jeg er fortsatt ærlig.