Det er så pussig. Ingen, absolutt ingen, har glede av tekster som lyser corporate BS. Likevel fortsetter merkevarer å spy ut gørret på nettsider, i nyhetsbrev og i sosial medier.
Skriver du «sømløst» og «neste generasjons løsninger» i samme nyhetsbrev? Da venter min digitale søppelbøtta på e-posten din.
Morgendagens tekster – i dag!
Gode tekster kan bygge opp og bryte ned. Tekster kan løfte, engasjere og provosere. Med gode tekster kan du vekke oppmerksomhet og trekke leseren inn i innholdet.
På samme måte som god design skal dekke konkrete og faktisk kundebehov, trenger vi gode tekster for å bli inspirert, lære noe nytt og kanskje til og med kjøpe et produkt.
Tekster som «driver industriens vekststrategi gjennom innovative tilnærminger» forteller oss absolutt ingenting. Corporate BS koster mer enn det smaker.
Omstillingsreisen til din virksomhet i denne nye samarbeidsæraen
Får du ikke til å skru av filteret? Skriving er et håndverk, og alle kan bli flinkere til å skrive. Kom deg på skrivekurs, eller få en ansvarlig voksen fra et velrenommert innholdsbyrå til å skrive for deg.
Hvis du ikke gir deg, så vit at jeg vil avbestille eller unngå all kommunikasjon fra deg i all fremtid, eller i hvert fall til du har skjerpet deg. Jeg har mange med meg.
Hilsen anonym tekstdoktor