Kundeservice jeg digger!

 

I dag gikk jeg inn på en helt vanlig Narvesen på helt vanlige Oslo S og skulle ha en helt vanlig kaffe latte. Hvordan blir et latte-kjøp dagens høydepunkt?

Jeg tusler inn med gullskoa mine. Det står en smørblid dame bak disken. Hvis du har vært innom Narvesen på Oslo S, den rundt hjørnet for Burger King, så har du sikkert sett henne.

«Hey, gal, hva skal det være i dag?»

(Gal som i girl. Gøy. Jeg er bare 56 år, men likevel … jeg tar det som en kompliment.)

«Hei, jeg skal ha en deilig kaffe latte.»

«Kaffe latte? OH, yeah! Har du lyst på noen sexy bakevarer til?»

«Hahaha, ikke i dag!»

«Okei, darling, da er det bare å tæppe money-kortet ditt. Ha en super dag!»

Det var det hele. Et minimøte som likevel ga meg go’følelsen. Jeg gliste da jeg gikk ut og helte i meg dagens første kaffeslurk.

Neste gang blir kanskje en sexy bakevare med på lasset, OH yeah. Og jeg kommer til å gå tilbake til akkurat den kiosken i håp om å starte dagen med «Hey, gal!»

Jeg måtte bare dele. Det skal så himla lite til for å gi god kundeservice, det lille ekstra.

Klem fra blid og lettgledet tekstdoktor 🙂

PS: Det er forresten ikke helt riktig at det ble dagens høydepunkt. Jeg hadde undervisning med mine kjære studenter etterpå, og DET er høydepunktet sitt!